Blog



Onze specialisten posten regelmatig belangrijke topics op deze blog. U kan zich inschrijven op deze blog via de rechterzijbalk. Schrijf enkel in voor de onderwerpen die u interesseren. Wanneer er een nieuw artikel gepost wordt, krijgt u een melding op het ingeschreven e-mailadres.

Wat zegt de consument over de ideale bakkerij?

Gepost op 2015-12-30 09:10:57 door Natasja in de categorie Veilig-

Onderzoek door middel van een consumentenpanel toont aan dat via nieuwe kanalen gekocht en geleverd zouden worden. Deze ideeën kwamen uit de bus.

• Levering via het werk: online brood bestellen en levering op het werk zou het probleem van de openingsuren kunnen oplossen.

“Zou het geen idee zijn om opnieuw brood te leveren, maar dan op industrieterreinen? Op elk bedrijf spurt de helft van het personeel voor of na het werk of onder de middag immers naar de bakker om brood te halen.” 

• Thuislevering: sommigen hopen op de terugkeer van de broodkar die aan huis langskomt. Men beseft dat dit niet eenvoudig is doordat de meesten overdag werken, maar men kijkt hier met nostalgie op terug.

“In mijn ideale wereld komt de bakker nog aan huis. Verse pistolets geleverd op zondagochtend. Zalig. Brood zou je alleen bij de bakker kunnen kopen, eventueel uit een automaat, voor de mensen die vroeg of laat moeten werken.”

• Via de post: als alternatief voor de broodkar, zou men het brood kunnen leveren met de post. Op die manier komen het verse brood en de koffiekoeken tegelijkertijd met de krant toe.

“Aangezien er minder brieven worden geleverd zoekt Bpost naar andere afzetmarkten: pakjes, strijk, boodschappen…. Brood zou daar ook perfect in passen. De lokale postbode levert brood van de lokale bakker.”

• Broodparty: net zoals een Tupperware-party, lijkt het voor sommigen leuk om op een broodparty kennis te maken met nieuwe soorten en deze te bestellen bij de bakker.

Conclusie

Wie tussen de regels leest, ziet meteen de rode draad: de consument koopt graag een goed brood van de bakker, maar heeft niet de tijd en mogelijkheden om altijd naar de bakker te gaan. De bakker-ondernemer die hier een oplossing voor vindt, kan zich verzekeren van trouwe klanten.

Bron : http://bakkersinfo.be
» Stuur door naar een vriend
» Reacties (0)


Uw reactie op deze post



Uw naam